wyłącz

 

   

 

zawsze w piątki o 21:00... w akademickim radiu LUZ! 91.6 FM

 

menu:

sky music - daj się unieść

 

goście - wywiad z above & beyond

  Wszystkie prawa do wywiadu zastrzeżone. Zakaz wycinania, obróbki i wykorzystywania bez zgody autorów i Above & Beyond zabronione.

6 czerwca na Global Gathering w Poznaniu przeprowadziliśmy wywiad z Above & Beyond, oto jego elektroniczna wersja, emisja oryginalnego wywiadu odbyła się 13 czerwca podczas audycji:

1. Jak nazywała się pierwsza płyta jaką kupiliście?

Tony: Pierwsza płyta jaką kupiłem to „Never Smile At A Crocodile” i miałem 5 czy 6 lat i to był kawałek z filmu „Piotruś Pan” i wydaje mi się że był to flexi disc, lub coś dziwnego jak 5 calowe nagrania, grałem go wszędzie i moje gramofony były smutne bo krokodyle jadły ludzi.

Pavlo: Moim był prawdopodobnie Duran Duran ale nie pamiętam tytuł, mieli tam dziewczynę i takie rzeczy na teledysku.

2. Gracie jeszcze w małych klubach czy tylko na dużych festiwalach?

Tony: Gramy na tych i na tych. Graliśmy około 6 miesięcy temu w Australii, tam był konkurs „Above & Beyond to be play at your house” tak więc graliśmy na domówce dla około 40 osób a w ostatni weekend występowaliśmy dla około 20000 osób tak więc obstawiamy oba rozmiary, jesteśmy uniwersalni.

3. To może zaprosimy Was do naszych domów?

Tony:  Możecie nas zaprosić i jeśli warunki pozwolą i będzie powód.. Tak naprawdę to bardzo miłe, nie mamy czasu grać na domówkach ponieważ jesteśmy w podróży w weekendy pracując, gramy na domówkach u przyjaciół i jest to bardzo relaksujące i grasz co chcesz, to świetne.

Pavlo: Jestem o wiele bardziej zakłopotany grając na małych imprezach niż na dużych imprezach jak np. impreza na której zagraliśmy w Rio około 1,5 roku temu dla około miliona ludzi na plaży. Kiedy jest tak dużo ludzi widzisz ich zamazanych gdy na domówkach ludzie właściwie rozmawiają z Tobą podczas setu. Boję się boję się wtedy bardzo:)

Tony:  Duże eventy są łatwiejsze, chociaż bardzo się bałem przed występem w Rio.

4. Co sądzicie o fakcie że winyle odchodzę w zapomnienie i teraz króluje format MP3?

Pavlo: Rozmawialiśmy o tym między sobą kilka tygodni temu, my używamy winylów w Anjunabeats ale to dąży do punktu gdzie większość sklepów płytowych zamyka dystrybucję związaną z winylami, tak więc jesteśmy bardzo w świecie muzyki tanecznej i myślę że niesie to dużo dobrych i wiele złych rzeczy, ale osobiście tęsknię za fizycznymi rzeczami i fajna sprawa związana z winylami to to że zawsze widać listę nagrań i miałem osobiste relacje z muzyką które ciężko teraz osiągnąć , ale ciągle kluczowe nagrania lśnią w MP3, tak np. w ten weekend robiliśmy program radiowy i mieliśmy rekord przesłanych piosenek 864 MPtrójek które dostaliśmy w jeden tydzień. To się dzieje w tych czasach, jest tyle muzyki nie wszystko jest świetne i z tych 864 wybraliśmy 10 naprawdę ekscytujących.

Tony:  Myślę że zniknięcie fizycznych nośników pociągnęło za sobą relacje jakie generowały się  pomiędzy Tobą i muzyką, bo była muzyka, było nagranie, była wytwórnia, była wewnętrzna okładka, była zewnętrzna okładka, może dużo służyło za podstawki pod kawę musicie wiedzieć że wydawnictwa były bardzo szalone i zapamiętywane, wiesz to nagranie miało różową okładkę z ilustracją dziecka na niej… teraz to tylko linia tekstu, ludzie muszą pracować o wiele ciężej teraz dając nazwę piosence, nazwę artyście robiąc coś pamiętliwego. Myślę że taką mądrą rzecz zaprezentował Deadmau5 który ma bardzo proste wizualne imię, widzisz nazwę i widzisz zdjęcie i myślę że artyści muszą myśleć bardzo ostrożnie jak nazywają siebie i swoje piosenki ponieważ jeżeli nie możesz wyobrazić sobie o czym to wszystko jest to jest bardzo ciężko zapamiętać to.

Pavlo: Sposób w jaki ludzie zapamiętują nagrania jest taki że.. wiesz ja pamiętam nagranie jakie pierwsze zagrał Axwell „Involent Blanc” w Montrealu… (nie rozumiem)… np. fajnie jakby ktoś zapamiętał pierwszy utwór Above & Beyond zagrany na Global Gathering.

5. Co którego z Waszych kawałków jesteście dumni najbardziej?

Pavlo: To bardzo popularne pytanie, to jest tak jak pytanie rodziców które dziecko kochają bardziej, kocham je wszystkie, kocham je każdego dnia każde inaczej, np. Good For Me jest jednym z tych specjalnych kawałków ponieważ zawsze przypomina mi czasy dzieciństwa.

Tony:  Ja tak samo kocham je wszystkie z różnych powodów, zawsze jak ludzie pytają mnie o t, to odpowiadam Razorfish, ale to prosta odpowiedź.

6. Znacie jakiś polskich producentów lub DJów?

Tony:  Jasne, Adam Nickey, Nitrous Oxide, Ci kolesie są w Anjunabeats. Polska jest teraz bardzo ekscytującym miejscem dla produkcji transowych i z pewnością będziemy grać kilka kawałków Nitrous Oxide dzisiaj. To bardzo ekscytujące transowe miejsce dla nas, mamy naprawdę dobrej jakości trancy z Polski także sami wiecie…

Pavlo: To sama sprawa, macie tu naprawdę aktywną scenę klubową która generuje mnóstwo nowych producentów dla sceny i jestem bardzo wesoły i podekscytowany polską muzyką.

7. Mieliście jakieś dziwne zdarzenie podczas występu?

Tony:  …podczas występu?...

Pavlo:  Jedna z dziwniejszych rzeczy wydarzyła się w Kanadzie w miejscu zwanym …. 3 lata temu, cieszyliśmy się graniem i nagle Jono zniknął ze sceny, była tam ogromna dziura na scenie i Jono ją zaliczył…

Tony:  …muszę powiedzieć że też wpadłem w dziurę na scenie w Brazylii. Jeśli wielu projektantów  scen słucha i myśli o ludziach występujących to nie dawajcie dziur na scenach. Naprawdę zły pomysł, jeśli spadniesz w dół i zranisz sobie nogi.

8. Wielkie eventy to oprócz muzyki sposób na lansowanie siebie, jaki macie stosunek do tego typu rzeczy?

Tony:  …ludzie wychodzą do ludzi, robimy to od kiedy wyszliśmy z jaskiń, ludzie chodzą do klubów i dyskotek aby spotykać dziewczyny więc jasne że ludzie się lansują. To jest część życia, ludzie często popisują się idąc na zakupy. Kobiety w Londynie zdobią się wychodząc na lunch, ludzie robią to cały czas…

Pavlo:  tonie  jest jedna rzecz ze sceny transowej, ludzie generalnie akceptują o wiele więcej niż naprawdę są, np. na scenie rnb chodzi o to kto ma najlepszy i największy samochód, myślę że muzyka trance nigdy nie powinna być taka, jasne ludzie przychodzą na występ ale mam nadzieję że wszyscy są dla siebie mili i raczej nie ma czegoś w stylu kto ma najdroższą koszulę.

Tony:  …no i taniec

9. Co sądzicie o czasach kiedy muzyka klubowa się rodziła na początku lat 90tych w atmosferze rzeczy nielegalnych?

Tony:  …to było przed moim czasem, zaczynałem clubbing w 1995 i to był czas kiedy to było już legalne ale ciągle całkiem nowe i zwariowane i było uczucie, atmosfera że każdy odkrywa to na nowo, mój brat zaczął clubbing przdemną, pracował na agencji nagraniowej i zawsze miał wolną listę gości, więc wpuszczał mnie do klubów. Pierwszy raz kiedy byłem w klubie Liam był ze mną i to było jakbym odkrywał coś nowego i to było super ale wszyscy tak mieli, w kilku słowach Human Traffic mówi o tym, kiedy dwóch gości na sofie mówi: ….
Oczywiście że nie jest tak jak kiedyś ale ludzie teraz angażują się tak samo jak myśmy to robili.

Pavlo:  ja myślę że to jest nieco inne, przepraszam że przerwałem, we wczesnych czasach w okolicach 95 ludzie odkrywali muzykę tylko na imprezach, może w audycjach radiowych raz w tygodniu, mogłeś usłyszeć nagranie ale nie mogłeś go dostać i jedyna droga by go usłyszeć znowu to przyjście na tą samą imprezę z nadzieją że może DJ zagra je znowu, teraz dzięki Internetowi każdy może zdobyć każdą muzykę w prosty sposób… to czego nie mogłeś zrobić 10 lat temu lub 20 lat temu możesz zrobić teraz, możesz jechać do Chin, grać nową muzykę i ludzie będą szaleć, jechać do Indii, Boliwia, Meksyku, do Stanów, do Polski, praktycznie gdzie tylko chcesz ,i myślę że to jest przepiękne.

10. Chcielibyście powiedzieć coś fanom trancu w Poslce?

Tony:  …dla fanów trancu w Poslce.. Myślę że trance przechodzi rewolucję przez ostatnie lata. Kiedy trance nie był jądrem, trance był częścią muzyki tanecznej, house, 10-15 lat temu rządziły różne rodzaje nagrań mające elementy sceny trance i wracamy teraz tam, jest dużo nagrań trance na scenie housowej, także kawałki housowe mają elementy transowe, nawet rnb mają piosenki transowe, trzeba być nieco bardziej otwartym bo za 5-6 lat wszystkie nagrania będą brzmiały tak samo, są tacy co mówią że nie chcą tego nawet za 140 lat po wielkim przełomie pośrodku, nie będą grać tak, wiecie, zostawcie ich, zawsze są takie okresy, myślę że to zdrowsze dla wszystkich gatunków muzyki, możesz poczuć trance, dla mnie trance jest o emocjach i melodii w muzyce, to przychodzi od różnych gatunków, od techno po minimal, house czy trance i bardzo cieszą mnie dje którzy mieszają, 5-6 lat temu nikt by nie wmieszał techno, teraz jest to wymieszane i jeśli ludzi bawią się przy tym to jest to fantastyczne…

Wszystkie prawa do wywiadu zastrzeżone. Zakaz wycinania, obróbki i wykorzystywania bez zgody autorów i Above & Beyond zabronione.

   

Wszelkie prawa zastrzeżone - Sky Music - Akademickie Radio Luz - Paul Wave & Satelight ©&® 2009