Wszystkie prawa do wywiadu
zastrzeżone. Zakaz wycinania,
obróbki i wykorzystywania bez
zgody autorów i Above & Beyond
zabronione.
6 czerwca na Global
Gathering w Poznaniu
przeprowadziliśmy wywiad z
Above & Beyond, oto jego
elektroniczna wersja, emisja
oryginalnego wywiadu odbyła się
13 czerwca podczas audycji:
1.
Jak nazywała
się pierwsza płyta jaką
kupiliście?
Tony: Pierwsza płyta jaką
kupiłem to „Never Smile At A
Crocodile” i miałem 5 czy 6 lat
i to był kawałek z filmu
„Piotruś Pan” i wydaje mi się że
był to flexi disc, lub coś
dziwnego jak 5 calowe nagrania,
grałem go wszędzie i moje
gramofony były smutne bo
krokodyle jadły ludzi.
Pavlo: Moim był prawdopodobnie
Duran Duran ale nie pamiętam
tytuł, mieli tam dziewczynę i
takie rzeczy na teledysku.
2.
Gracie jeszcze
w małych klubach czy tylko na
dużych festiwalach?
Tony: Gramy na tych i na tych.
Graliśmy około 6 miesięcy temu w
Australii, tam był konkurs „Above
& Beyond to be play at your
house” tak więc graliśmy na
domówce dla około 40 osób a w
ostatni weekend występowaliśmy
dla około 20000 osób tak więc
obstawiamy oba rozmiary,
jesteśmy uniwersalni.
3.
To może
zaprosimy Was do naszych domów?
Tony: Możecie nas zaprosić i
jeśli warunki pozwolą i będzie
powód.. Tak naprawdę to bardzo
miłe, nie mamy czasu grać na
domówkach ponieważ jesteśmy w
podróży w weekendy pracując,
gramy na domówkach u przyjaciół
i jest to bardzo relaksujące i
grasz co chcesz, to świetne.
Pavlo: Jestem
o wiele bardziej zakłopotany
grając na małych imprezach niż
na dużych imprezach jak np.
impreza na której zagraliśmy w
Rio około 1,5 roku temu dla
około miliona ludzi na plaży.
Kiedy jest tak dużo ludzi
widzisz ich zamazanych gdy na
domówkach ludzie właściwie
rozmawiają z Tobą podczas setu.
Boję się boję się wtedy bardzo:)
Tony: Duże eventy są
łatwiejsze, chociaż bardzo się
bałem przed występem w Rio.
4.
Co sądzicie
o fakcie że winyle odchodzę w
zapomnienie i teraz króluje
format MP3?
Pavlo: Rozmawialiśmy o tym
między sobą kilka tygodni temu,
my używamy winylów w Anjunabeats
ale to dąży do punktu gdzie
większość sklepów płytowych
zamyka dystrybucję związaną z
winylami, tak więc jesteśmy
bardzo w świecie muzyki
tanecznej i myślę że niesie to
dużo dobrych i wiele złych
rzeczy, ale osobiście tęsknię za
fizycznymi rzeczami i fajna
sprawa związana z winylami to to
że zawsze widać listę nagrań i
miałem osobiste relacje z muzyką
które ciężko teraz osiągnąć ,
ale ciągle kluczowe nagrania
lśnią w MP3, tak np. w ten
weekend robiliśmy program
radiowy i mieliśmy rekord
przesłanych piosenek 864
MPtrójek które dostaliśmy w
jeden tydzień. To się dzieje w
tych czasach, jest tyle muzyki
nie wszystko jest świetne i z
tych 864 wybraliśmy 10 naprawdę
ekscytujących.
Tony: Myślę że zniknięcie
fizycznych nośników pociągnęło
za sobą relacje jakie generowały
się pomiędzy Tobą i muzyką, bo
była muzyka, było nagranie, była
wytwórnia, była wewnętrzna
okładka, była zewnętrzna
okładka, może dużo służyło za
podstawki pod kawę musicie
wiedzieć że wydawnictwa były
bardzo szalone i zapamiętywane,
wiesz to nagranie miało różową
okładkę z ilustracją dziecka na
niej… teraz to tylko linia
tekstu, ludzie muszą pracować o
wiele ciężej teraz dając nazwę
piosence, nazwę artyście robiąc
coś pamiętliwego. Myślę że taką
mądrą rzecz zaprezentował
Deadmau5 który ma bardzo proste
wizualne imię, widzisz nazwę i
widzisz zdjęcie i myślę że
artyści muszą myśleć bardzo
ostrożnie jak nazywają siebie i
swoje piosenki ponieważ jeżeli
nie możesz wyobrazić sobie o
czym to wszystko jest to jest
bardzo ciężko zapamiętać to.
Pavlo: Sposób w jaki ludzie
zapamiętują nagrania jest taki
że.. wiesz ja pamiętam nagranie
jakie pierwsze zagrał Axwell „Involent
Blanc” w Montrealu… (nie
rozumiem)… np. fajnie jakby ktoś
zapamiętał pierwszy utwór Above
& Beyond zagrany na Global
Gathering.
5.
Co którego
z Waszych kawałków jesteście
dumni najbardziej?
Pavlo: To bardzo popularne
pytanie, to jest tak jak pytanie
rodziców które dziecko kochają
bardziej, kocham je wszystkie,
kocham je każdego dnia każde
inaczej, np. Good For Me jest
jednym z tych specjalnych
kawałków ponieważ zawsze
przypomina mi czasy dzieciństwa.
Tony: Ja tak samo kocham je
wszystkie z różnych powodów,
zawsze jak ludzie pytają mnie o
t, to odpowiadam Razorfish, ale
to prosta odpowiedź.
6.
Znacie
jakiś polskich producentów lub
DJów?
Tony: Jasne, Adam Nickey,
Nitrous Oxide, Ci kolesie są w
Anjunabeats. Polska jest teraz
bardzo ekscytującym miejscem dla
produkcji transowych i z
pewnością będziemy grać kilka
kawałków Nitrous Oxide dzisiaj.
To bardzo ekscytujące transowe
miejsce dla nas, mamy naprawdę
dobrej jakości trancy z Polski
także sami wiecie…
Pavlo: To sama sprawa, macie tu
naprawdę aktywną scenę klubową
która generuje mnóstwo nowych
producentów dla sceny i jestem
bardzo wesoły i podekscytowany
polską muzyką.
7.
Mieliście
jakieś dziwne zdarzenie podczas
występu?
Tony: …podczas występu?...
Pavlo: Jedna z dziwniejszych
rzeczy wydarzyła się w Kanadzie
w miejscu zwanym …. 3 lata temu,
cieszyliśmy się graniem i nagle
Jono zniknął ze sceny, była tam
ogromna dziura na scenie i Jono
ją zaliczył…
Tony: …muszę powiedzieć że też
wpadłem w dziurę na scenie w
Brazylii. Jeśli wielu
projektantów scen słucha i
myśli o ludziach występujących
to nie dawajcie dziur na
scenach. Naprawdę zły pomysł,
jeśli spadniesz w dół i zranisz
sobie nogi.
8. Wielkie eventy to oprócz
muzyki sposób na lansowanie
siebie, jaki macie stosunek do
tego typu rzeczy?
Tony: …ludzie wychodzą do
ludzi, robimy to od kiedy
wyszliśmy z jaskiń, ludzie
chodzą do klubów i dyskotek aby
spotykać dziewczyny więc jasne
że ludzie się lansują. To jest
część życia, ludzie często
popisują się idąc na zakupy.
Kobiety w Londynie zdobią się
wychodząc na lunch, ludzie robią
to cały czas…
Pavlo:
tonie jest jedna rzecz ze sceny
transowej, ludzie generalnie
akceptują o wiele więcej niż
naprawdę są, np. na scenie rnb
chodzi o to kto ma najlepszy i
największy samochód, myślę że
muzyka trance nigdy nie powinna
być taka, jasne ludzie
przychodzą na występ ale mam
nadzieję że wszyscy są dla
siebie mili i raczej nie ma
czegoś w stylu kto ma najdroższą
koszulę.
Tony: …no i taniec
9.
Co sądzicie
o czasach kiedy muzyka klubowa
się rodziła na początku lat
90tych w atmosferze rzeczy
nielegalnych?
Tony: …to było przed moim
czasem, zaczynałem clubbing w
1995 i to był czas kiedy to było
już legalne ale ciągle całkiem
nowe i zwariowane i było
uczucie, atmosfera że każdy
odkrywa to na nowo, mój brat
zaczął clubbing przdemną,
pracował na agencji nagraniowej
i zawsze miał wolną listę gości,
więc wpuszczał mnie do klubów.
Pierwszy raz kiedy byłem w
klubie Liam był ze mną i to było
jakbym odkrywał coś nowego i to
było super ale wszyscy tak
mieli, w kilku słowach Human
Traffic mówi o tym, kiedy dwóch
gości na sofie mówi: ….
Oczywiście że nie jest tak jak
kiedyś ale ludzie teraz angażują
się tak samo jak myśmy to
robili.
Pavlo:
ja myślę że to jest nieco inne,
przepraszam że przerwałem, we
wczesnych czasach w okolicach 95
ludzie odkrywali muzykę tylko na
imprezach, może w audycjach
radiowych raz w tygodniu, mogłeś
usłyszeć nagranie ale nie mogłeś
go dostać i jedyna droga by go
usłyszeć znowu to przyjście na
tą samą imprezę z nadzieją że
może DJ zagra je znowu, teraz
dzięki Internetowi każdy może
zdobyć każdą muzykę w prosty
sposób… to czego nie mogłeś
zrobić 10 lat temu lub 20 lat
temu możesz zrobić teraz, możesz
jechać do Chin, grać nową muzykę
i ludzie będą szaleć, jechać do
Indii, Boliwia, Meksyku, do
Stanów, do Polski, praktycznie
gdzie tylko chcesz ,i myślę że
to jest przepiękne.
10.
Chcielibyście
powiedzieć coś fanom trancu w
Poslce?
Tony: …dla fanów trancu w
Poslce.. Myślę że trance
przechodzi rewolucję przez
ostatnie lata. Kiedy trance nie
był jądrem, trance był częścią
muzyki tanecznej, house, 10-15
lat temu rządziły różne rodzaje
nagrań mające elementy sceny
trance i wracamy teraz tam, jest
dużo nagrań trance na scenie
housowej, także kawałki housowe
mają elementy transowe, nawet
rnb mają piosenki transowe,
trzeba być nieco bardziej
otwartym bo za 5-6 lat wszystkie
nagrania będą brzmiały tak samo,
są tacy co mówią że nie chcą
tego nawet za 140 lat po wielkim
przełomie pośrodku, nie będą
grać tak, wiecie, zostawcie ich,
zawsze są takie okresy, myślę że
to zdrowsze dla wszystkich
gatunków muzyki, możesz poczuć
trance, dla mnie trance jest o
emocjach i melodii w muzyce, to
przychodzi od różnych gatunków,
od techno po minimal, house czy
trance i bardzo cieszą mnie dje
którzy mieszają, 5-6 lat temu
nikt by nie wmieszał techno,
teraz jest to wymieszane i jeśli
ludzi bawią się przy tym to jest
to fantastyczne…
Wszystkie prawa do wywiadu
zastrzeżone. Zakaz wycinania,
obróbki i wykorzystywania bez
zgody autorów i Above & Beyond
zabronione. |